Hello !!
All signs in MQL5, however good or bad, will always have
good and bad ratings. Everything will depend on whether the subscriber's
moment of entry was the right time, the subscriber's own risk
management, the size of the subscriber's account (since it may have
great percentage gains, but may not pay the subscription fee for being a
account has low value) or if the provider is bad anyway, in short,
everyone has their good or bad experience with the same signal provider.
There are several data available to make an appropriate assessment that
the signal will meet your expectations and if it is in accordance with
your investment profile. Be careful !!
As I said before, at one
point I used the martingale / grid technique and the risk went up
considerably, staying above what I want for that account. This happened
in just one opportunity, and ran away from my investment profile.
At
the time, the maximum drawdown of the account had a peak rising from
4.33% to 11.54%. This maximum drawdown, as I said, was one due to a
peak, because in the normal situation it does not exceed 5%.
I want
to reaffirm my commitment to myself that I will not use such techniques
again, because as everyone here knows, making use of martingale is only a
matter of time to have a broken account.
Thank you.
-------------------------------------------------------------------------
Olá !!
Todos
os sinais no MQL5, por melhor ou pior que sejam, sempre terão boas e
más avaliações. Tudo vai depender se o momento de entrada do assinante
foi o momento certo, da gestão de risco do próprio assinante, do tamanho
da conta do assinante (pois ele pode ter ótimos ganhos percentuais, mas
que podem não pagar o valor da assinatura por ser uma conta com valor
baixo) ou se o provedor é ruim mesmo, enfim, cada um tem a sua
experiência boa ou má com o mesmo provedor de sinal. Existem vários
dados disponíveis para se fazer uma avaliação adequada de que o sinal
atenderá a sua expectativa e se está de acordo com o seu perfil de
investimento. Sejam cuidadosos !!
Como já disse anteriormente, em
um determinado momento eu me utilizei da técnica de martingale / grid e
o risco subiu consideravelmente, ficando acima daquilo que pretendo
para essa conta. Isso aconteceu em apenas uma oportunidade, e fugiu do
meu perfil de investimento.
Na ocasião, o drawdown máximo da conta
teve um pico subindo de 4.33% para 11.54%. Esse drawdown máximo, como
disse, foi um devido a um pico, pois na situação normal ele não passa de
5%.
Quero reafirmar o compromisso que tenho comigo mesmo de que não
utilizarei novamente tais técnicas, porquê como todos aqui sabem,
fazendo uso de martingale é só uma questão de tempo para termos uma
conta quebrada.
Obrigado.

No comments:
Post a Comment